Tátraszéplak – Batizfalvi-tó Hír

2013/04/18
Tátraszéplak (1005 m) – a zöld jelzésen Felkai-híd elágazás (1304 m, 1:00 ó) – a sárga jelzésen a piros jelzésű Felső turistaút elérése a Száraz-hegy alatt (1710 m, 1:15 ó) – a piros jelzésen Batizfalvi-tó (1879 m, 0:30 ó). Vissza ugyanezen az úton 2:20 óra. Teljes menetidő 5:05 óra.

Tátraszéplakon az autóbuszmegálló melletti parkolóból aszfaltozott úton indulunk észak felé. Az aszfaltút hamarosan jobbra kanyarodik, a zöld jelzésű turistaút viszont egyenesen halad tovább. Később rövid szakaszon ismét keresztezzük az aszfaltozott utat, majd azt újfent elhagyva az erődben meredeken emelkedünk a Felkai-hídnál található elágazásig. A kereszteződéstől az aszfaltozott úton vezető sárga jelzésen hosszú szerpentineken meredeken emelkedünk egyre feljebb.

A turistaút az egyik éles jobbkanyarban elhagyja az aszfaltozott utat, majd hamarosan elérjük az erdőhatárt, és immár a törpefenyő övezetben haladunk tovább. A turistaút a Gerlachfalvi-katlan alatt keresztezi a Kis-Gerlachfalvi-csúcs déli lejtőjét, majd a Száraz-hegy alatti elágazásnál éri el a Felső turistautat (Tatranská magistrála). A pirossal jelzett tátrai főútvonal délről kerüli meg a Száraz-hegy tömbjét, majd hamarosan megérkezik a Batizfalvi-tó déli partjára.

FIGYELEM:
Ø  A fenti turistaút az aszfaltozott útvonal elhagyásától a Batizfalvi-tóig november 1-től június 15-ig a téli zárlat miatt lezárva.
Az út nehézsége: könnyű, félnapos túra.
Az útvonal látnivalói:
Ø  Batizfalvi-tó (1879 m)
Ø  Gerlachfalvi-katlan
Az útvonal teljes hossza: 7,1 km.
Legmagasabb pont: Batizfalvi-tó (1879 m.)
Legalacsonyabb pont: Tátraszéplak (1005 m.)