Tátralomnic – Kő-pataki-tó Hír

2013/03/21

Tátralomnic (850 m) – a zöld jelzésen Start átszállóállomás (1164 m, 1:05 ó) – Felső-turistaút elérése (1700 m) – Kő-pataki menedékház (1732 m) – Kő-pataki-tó (1751 m, 1:40 ó). Vissza ugyanezen az útvonalon 1:35 óra. Teljes menetidő 4:20 óra.

A villamos vasút állomásától egyenesen felfelé indulunk, keresztezzük a Tátra körutat, és felmegyünk a Grand Hotel Praha mellett található, a Kő-pataki-tóhoz korábban közlekedő nagykabinos felvonó alsó állomásához. Az egykori felvonó épületétől balra indulunk felfelé, bemegyünk az erdőbe az enyhén emelkedő és kanyargó erdei úton. Az útvonal hosszú szakaszán a felvonó nyomvonalán haladunk, majd az oszlopoktól jobbra térve egy nagy ívű bal kanyarban érkezünk meg a Start átszállóállomás épületéhez. Az épülettől az út meredekebbé és megerőltetővé válik. Ennek az útszakasznak az első részén erdőben megyünk felfelé a felvonók drótkötele alatt, majd egy rövid szakaszon a lesiklópályán haladunk. A törpefenyővel benőtt meredek hegyoldal felső részén szerpentinezve jutunk egyre magasabbra. Amikor elérjük a piros jelzésű Felső turistautat, jobbra fordulunk, és a piros jelzéssel együtt haladunk tovább. Elmegyünk a Kő-pataki menedékház előtt, majd hamarosan megérkezünk a Kő-pataki-tóhoz.

Az út nehézsége: közepesen nehéz, fél napos túra.
Az útvonal látnivalói:
Ø  Kő-pataki menedékház (1732 m)
Ø  Kő-pataki-tó (1751 m) – a tó a közelben végzett építési munkálatok, különösen a felvonók felső állomásának építkezése során az altalaj megsértése miatt napjainkra kiszáradóban van, csak a tavaszi hóolvadás után telik meg vízzel, nyár végére szinte teljesen kiszárad.
Az útvonal teljes hossza: 5,8 km.
Ebből emelkedő rész: 5,57 km. (96 %)
Ebből süllyedő rész: 0,12 km. (2 %)
Legmagasabb pont: Kő-pataki-tó (1751 m)
Legalacsonyabb pont: Tátralomnic (850 m.)
Szintkülönbség: 901 m.
Forrás, magassági profil és virtuális túra: http://kamnahory.sk; 250 tátrai túra; Fotó: TygodnyiPodhalanski.pl