A Lomnici-csúcs - fotoblog Hír

2013/01/18

"Szeretem a Magas-Tátrát. Annak ellenére, hogy nincs túrabakancsom, és nem jelent számomra kihívást egy magashegyi túra. A Tátrában napjainkban kényelmes szállások, éttermek és aktív kikapcsolódást biztosító szolgáltatások közül válogathatunk. Örömmel használjuk ezeket és fedezzük fel a hegyek világát, amelyet néhány évvel ezelőtt látogattunk meg először. Ezúttal a családommal úgy döntöttünk, hogy meglátogatjuk a Lomnici-csúcsot. Az alábbi cikkben szeretném bemutatni, mit láttunk a Magas-Tátra tetejéről, ezzel is megpróbálva egy hasonló kirándulásra csábítani mindenkit.

Tátralomnicon megvettük a jegyeket a felvonóra, megtudtuk, hogy a babakocsit nem lehet felvinni a csúcsra, le kell adni vagy Tátralomnicon, vagy pedig a Kő-pataki-tónál. Egyértelmű volt a helyzet, így elindultunk. A Kő-pataki-tótól már tisztán láttuk a Lomnici-csúcsot. 1138 méter hosszú drótkötél vitt fel odáig. 30 perc múlva fenn leszünk.
Mielőtt elindultunk a felvonóval, csak ezt a fehér felhőt láttuk magunk előtt. Azért is felmegyünk…

Az időjárás miatti aggodalmaink gyorsan elmúltak, amint felértünk a csúcsra. Odafent a napfény birodalmában találtuk magunkat. Csak a déli irányban láttunk felhőket.

A völgybe lenézve csak csóváltuk a fejünket.

Gyönyörű táj. Kilátás nyugat felé. Hátul, a kép közepén a Tátra legmagasabb csúcsa, a Gerlachfalvi-csúcs, 2655 méterrel a tengerszint felett.

Kilátás északnyugat felé, jobbra legközelebb a Fecske-torony (2621 m).

Kilátás északra, Lengyelország felé. Kelet felé (a Fecske-toronytól jobbra) látható a Fekete-tavi-torony (2429 m) és a Vörös-tavi-csúcs (2418 m).

Keletre a Bélai-Tátra csúcsai láthatóak. A kép jobb alsó részén a Villa-gerinc látható.

A Villa-gerinc éppen egy felhő útjában áll, amely délről, a Kő-pataki-tó felől próbált meg felemelkedni. A felhő útját álló gerincnek köszönhető a csúcsról nyíl gyönyörű kilátás.

Az egyik legszebb kilátás a csúcsról a Kis-Tarpataki-völgy irányába.

Itt fent minden nagyon fotogén. Higgyék el, több mint száz fotót készítettünk.

Ha elég bátor vagy, megcsodálhatod a völgy fölé benyúló kilátóteraszról nyíló kilátást. Alattad csak az üresség. Bár semmi félelmetes nincs benne, sok ember mégsem merészkedik ki a teraszra.

Tudta-e, hogy a Lomnici-csúcson 50 percet lehet eltölteni. Mi már 70 perce fent voltunk, amikor távozásra szólítottak. Ez az idő villámgyorsan eltelt, és a kirándulás hatalmas élmény volt."