Magas-Tátrai kalandok Két vándor Hír

2016/09/23
0. nap: Utazás Poprádra: Budapest – Kassa (Košice) – Poprád (Poprad)
A pénteki nap még melóval telt, majd a felszerelés véglegesítése után (igazából csak a kiporciózott kaját kellett bedobni a táskába) már indultunk is Kassán keresztül Poprádra (a MÁV olcsó retúr jegyet ad Poprádig, érdemes kihasználni). Hosszú, meglehetősen eseménytelen vonatutunk volt Poprádig, ahol éjjel fél 12 körül estünk be a vasútállomás közelében levő szállásra (Hotel Gerlach). Az ügyeletes recepciós nem beszélt sokkal jobban angolul, mint mi szlovákul, de csak megkaptuk a szobakulcsot. A lakosztályunk egy régi koliszobára emlékeztetett leginkább, de egy éjszakára tökéletes volt.
Reggel azzal kezdtük, hogy megnéztük a folyosó ablakából, hogy hova is tervezünk felmenni… Busszal terveztünk Zárba (Ždiar) menni, szerencsére a buszpályaudvart sem kellett keresni, ott van a vasútállomás mellett. Zár apró hegyi falunak tűnt, javarészt hagyományos házakkal. Innen már a Magisztrálé (Felső-turistaút, Tatranská magistrála) útvonalán indultunk felfelé a Siroka-nyeregig (Siroké sedlo, 1826m). Őszintén szólva jobban bírtuk, mint amit vártunk. Úgy tűnt, használt a börzsönyi felkészülés, bár a tátrai emelkedőkre és lejtőkre talán csak lépcsőzéssel lehet rendesen felkészülni.

A ketvandor.wordpress.com cikkeinek egyes részei a fenti linkeken olvashatók!