Lélekmelegítés a mínuszokban Hír

2018/01/06
A múlt héten a csodás Mátrai télben tettem egy kört, most hétvégén pedig menyasszonyommal a Tátra lábához utaztunk, hogy egy nyugodt, csendes hétvégén töltődjünk fel egy kis karácsonyi szellemmel. Ótátrafüredet (Stary Smokovec) vettük célba, vagyis pontosítok, mert a szállás Tarajkán (Hrebienok) volt, ahová már külön lanovkával kell felmenni. Ez egy medvelátott hely. De kezdjük az elején….
Februárban jártunk már Tarajkán és mivel már a túraútvonalak nagy része zárva van, olyan helyet kerestünk, ahol elég tág a lezáratlan rész. Nem terveztünk erős túrát, inkább pihenni mentünk (amúgy is nagyon rövidek a nappalok) sétálni a hóban, betérni menedékházakba, meg minden ehhez kapcsolódó hangulatos tevékenység…

És egy menedékházban is laktunk, bár menedékháznak kicsit túlzás nevezni, inkább panziónak mondanám, a neve Bilikova Chata. Ami vonzott benne, hogy Ótátrafüred felett helyezkedik el, ahonnan lanovkával lehet elérni, vagy gyalog egy három kilométeres sétával. A parkolás ígérkezett neccesnek, mert nem lehet felhajtani a szállóhoz, tehát kell egy parkoló három napra, viszont minden parkoló fizetős, ráadásul ha az út mellett csak leparkolsz, hogy fizeted ki a napidíjat, ha nem is vagy a közelben? Szerencsére találtam megoldást, mégpedig a lanovka állomása mellett lévő új építésű szálloda mélygarázsát. Becsekkoltuk a rendszámot, aztán vasárnap kifizettük az automatánál. Olcsónak nem olcsó, de stresszmentes (meg nem találtam más megoldást…)
Felfelé lanovkával utaztunk, ami félóránként indul és van vagy öt perc a menetideje. Odafenn sajnos köd fogadott minket. Februárban, mikor erre voltunk hasonló volt az időjárás, akkor is csak egy pár percre oszlott el a pára, viszont ezzel mesés látvány tárult elénk. A menedékház 1255 méteres magasságban áll a Tarpataki völgy felett, aminek a másik oldalán a Lomnici csúcs emelkedik méltóságteljesen. Nos, a ködben csak a rengeteg fenyő látszott, de azok is csak vagy 100 méteres mélységben. Sebaj, lepakolás után egy rövidet még sétáltunk a közeli vízesésekhez.
A cotime.blog.hu teljes cikke fotókkal együtt itt olvasható!