A Magas-Tátrában túrázni terhesen? Hír

2014/11/20
Szokatlan érzés, hogy ezúttal nem egy 30 kilométeres, 1000 méter szintkülönbséget felölelő teljesítménytúra áll előttem; hanem csupán a Magas-Tátra szelídebb lankái. Indulás előtt figyelembe kellett vennünk ugyanis, hogy ezúttal egy láthatatlan utas is velünk tart, egész pontosan a hasamban. Így, a második trimeszter közepén – és ezzel a terhesség valószínűsíthető félidejében – épp nagyon aktív korszakomat élem, túl vagyok az első három hónap erőtlen, kómás zombilétén, általános állapotom pedig közelít a megszokotthoz. Ezért is döntöttünk úgy – plusz a kibírhatatlan magyar parlagfű helyzet miatt -, hogy idén sem hagyjuk ki a Magas-Tátrát. A terep ismerős volt, az állapot új, a végeredmény a lehető legkellemesebb. Tapasztalatok és tippek arról, mit vigyünk magunkkal, ha 2000 méter alatt tervezzük a túrát.

Mivel lényegesen gyakorlottabb túrázó vagyok, mint terhes, inkább szolidabb távolságokat, szintkülönbségeket és terepeket választottunk. És mivel az utóbbi időben kisebb emelkedőn lévő otthonunk megközelítése is enyhe zihálással járt, kezdetben volt bennem némi kétely, hogy menni fog-e. Mindezek miatt egy könnyű próbanappal kezdtük a tátrai nyaralást. A tesztnapon azt a túrát tettük meg, amivel valaha a Magas-Tátrával való ismerkedésünket kezdtük: a Csorba-tótól a Poprádi-tóig terjedő legfeljebb 4-5 kilométeres szakaszt (oda és vissza). Aki valaha is volt a Magas-Tátrában, az tudja, hogy ez az a turistaút, amit ötéves gyerekek és sportos nyugdíjasok is könnyedén megtesznek, köszönhetően a mindössze 150 méteres szintkülönbségnek. A piros jelzésen mentünk, a zöldön jöttünk, holtpont nem volt, meglepően könnyen ment minden. Körbejártuk a csodás Poprádi-tavat – a szimbolikus temetőt most kihagytuk, mert már sokszor láttuk -, majd a szokásosnál nem sokkal hosszabb idő alatt tértünk vissza a Csorba-tóhoz.
A Travelo.hu teljes cikke itt olvasható!