2014. február 14., péntek

Fotók és videók a Tátrából – 2014. február - I.

Kunyhó a Jávor-völgyben. Fotó: Peter Miller
Régóta tervezem, hogy valamilyen formában itt, a www.magas-tatra.info oldalon is közzéteszem azokat a szép fotókat, látványos videókat, melyeket rendszeresen megosztok az oldal facebook profilján, melyet a https://www.facebook.com/magastatra.info címen érhetnek el a facebook felhasználók. Nos, mára eljutottam oda, hogy ennek formáját kialakítsam, így ettől a héttől kezdődően a friss hírek gyakoriságától függően igyekszem több-kevésbé rendszeresen megosztani azokat az általam szépnek gondolt fotókat, tartalmasnak vagy érdekesnek tartott videókat, melyek kötődnek a Magas-Tátrához, annak szlovák és lengyel oldalához.

Bízom benne, hogy az oldal rendszeres és alkalmi olvasói is örömmel fogadják ezt az új rovatot, főképpen azok, akik nincsenek regisztrálva az egyik legnépszerűbb közösségi oldalon. Mivel sokan vannak ilyenek, nekik különösen érdekesek lehetnek ezek a fotók, videók, amelyek az elmúlt napokban jelentek meg a közösségi oldalakon, fórumokon, videó megosztókon. Természetesen régebben készült fotók, videók is felkerülnek ebbe a rovatba, mellyel az oldal fotós és filmes oldalát szeretném erősíteni.
Nézzük tehát, milyen fotókat, videókat osztottam meg a facebook profilon 2014 februárjának első napjaiban.
A Tátrai Nemzeti Park (TPN) FB oldalán január hónap egyik legszebb fotója. Valóban szép...
Fotó: Tatrzański Park Narodowy

A Békás-Baba (Żabia Lalka).
Fotó: Andrzej Mikler Międzynarodowy Przewodnik Wysokogórski IVBV

Ezeket a szemet gyönyörködtető felhőket február 4-én, kedden késő délután fotóztam a Magas-Tátrához közeledve. Szép túra volt ekkor mögöttünk is (Gyömbér) és előttünk is (Tengerszem-csúcs), de már csak ezért a látványért is érdemes volt kimenni...
Ilyen felhők tornyosultak tegnap a Lengyel-Tátra fölé.

Ezek bizony ismét a halny jellegzetes felhői...
Fotó: Jamiński Piotr Fotografia

A Batizfalvi-völgy ezen a héten kedden délután, amikor mi magunk is azt a szép narancssárga felhőt láttuk a Tátra fölött...
Fotó: Scheirich László

A Tengerszem-csúcsra hágóvas nélkül, melegítőnadrágban...
A film készítője január 6-án döbbenten látta, hogy az előtte haladó, a lengyel oldalról a Tengerszem-csúcsra tartó "turista" hágóvas nélkül, hótaposó csizmában és szabadidő alsóban lépked felfelé a meredek emelkedőn. A csúcson találkozta egy szlovák vezetős partival, a bátor "turista" láttán a hegyivezető is csak a fejét ingatta... A leírás szerint mindenki másnál, akivel aznap útközben találkozott, megfelelő felszerelés és ruházat volt.

Tengerszem-csúcs (Rysy, 2503 m) - 2014. január 6-án.
Tegnap láthattuk, amint a lengyel oldalról finoman szólva is nem kellően felkészült turisták is felmentek a Tengerszem-csúcsra. Ezt a videót a január 6-án a csúcsra érkezők elé táruló kilátást miatt érdemes megnézni. Valóban gyönyörű...

Tatry Ice Master 2013.

Tatry 2014 - "HALNY GIEWONT"
Az elmúlt hét végén ismét volt egy kisebb halny a Lengyel-Tátrában, amely szerencsére most nem okozott a karácsonyihoz hasonló károkat. Aznap készült ez a videó, a Giewontra vezető túrán...

Tátra-csúcs, 2014. január – Freeride
Látványos film a Tátra-csúcs (Vysoká) megmászásáról, valamint a főszakadékban a Sárkány-tavi-nyeregbe, és onnan tovább az Omladék-völgybe sílécen történő leereszkedésről.

Vysoké Tatry: zimní trek
Egy videó arról, hogyan NE túrázzunk télen! Gyönyörű a táj, szép az idő, de amit ezek a fiúk "TÚRA" címszóval műveltek a Lengyel-Öt-tó völgyében, a Sas út egy szakaszán, az finoman szólva is félelmetes....

Február első napjaiban a kedvező előrejelzéseket kihasználva Tibivel úgy döntöttünk, megpróbálunk feljutni a Tengerszem-csúcsra. Kevés hó, alacsony lavinaveszély, napos, de szeles (70 km/óra) idő. Ezt jelezték, és ez is vált valóra azon a napon. A Békás-tavaknál még nem fújt a szél, a Hunfalvy-hágóban viszont már le akart minket taszítani a hegyről. De nem adtuk fel, még feljebb merészkedtünk, és ha a főcsúcsot nem is, de a 2473 méter magasságú délkeleti ormot sikerült elérnünk.