2019. július 22., hétfő

Kártérítést kérnek a TPN-től, mert rossz irányba mentek le a csúcsról…

Az alábbiakban talán a valaha volt legkomolytalanabb bejegyzést olvashatjuk, melyet a Tátra lengyel oldalán túrázó lengyel turisták osztottak meg egy közösségi portálon. A bejegyzés a Spotted: Bielsko-Biała csoportban jelent meg a Facebookon, írója kapcsolatot keresett egy olyan személlyel, aki tudna neki segíteni, hogy kártérítést kapjon a Tátrai Nemzeti Parktól (TPN). Azt hiszem, felesleges boncolgatni, nézzük, mi áll a bejegyzésben:
„Üdvözlöm! Olyan szervezetet, vagy személyt keresek, aki segítséget nyújt nekem abban, hogy visszaszerezzem a pénzemet a TPN-től. A helyzet a következő: egy héttel ezelőtt barátokkal túráztunk a Halastóhoz (Morskie Oko), ahol mivel jó idő volt, úgy döntöttünk, hogy felmegyünk a Tengerszem-csúcsra (Rysy). 19:00 óra körül érkeztünk meg a csúcsra, majd másokkal együtt szinte azonnal meg is kezdtük az ereszkedést, mert jöttek a felhők, és nem volt semmi kilátás.

Amikor 22:30-kor leértünk, kiderült, hogy Szlovákiában vagyunk, nem pedig a Halastónál. A csúcson nem volt semmilyen jelzés, sem információ arra vonatkozólag, hogy az az ösvény Szlovákiába vezet. Kiderült, hogy onnan éjszaka semmilyen módon nem juthatunk vissza a Halastóhoz, és hogy kb. 60 km-re vagyunk a parkolótól. A szlovák rendőrség, aki segített nekünk felhívni az otthoniakat, nem akart minket visszavinni az autóinkhoz, elvittek egy szállodába, ahol 6 főre fizettünk több mint 1800 zlotyt. Ehhez jött még a taxiköltség a következő napon, valamint a parkolás a Halastó parkolójában, az étkezés, stb., ezekért összesen 2900 złotyt fizettünk. A TPN nem akarja ezt a pénzt nekünk kifizetni, azt mondják, hogy nem az ő hibájukból kerültünk Szlovákiába, miközben még csak nem is jelölik más színnel az útvonalat, mint a szlovákok, és arról sincs sehol semmilyen információ, hogy ez így van. Pedig ha ez így lenne, nem történhetne ilyen, mint ami velünk történt. Amennyiben ki kell fizetniük részünkre ezeket a költségeket, talán gondolnak majd a turistautak jobb minőségére, ezért keresünk olyan embereket, akik esetleg hasonló helyzetbe kerültek a Tengerszem-csúcson, hogy nagyobb csoportban kérjünk anyagi kártérítést, mert így valószínűleg könnyebb lenne visszafizettetni a költségeinket.”
Forrás és fotó: https://tatromaniak.pl

8 megjegyzés:

1. Mit nem értetek? Csalódottak, ennyi... Akinél nincs gps vagy egyéb app a telefonon az könnyen eltévedhet!!!! Számtalanszor szídtam én is az illetékeseket mert gyakorlott túrázóként rossz útra tértem.Ugyanis nem voltak rendes jelölések bizonyos részeken. Könnyű annak aki ismeri az adott részt nehéz annak aki nem. Több jelölés kell és nem lesznek gondok... Bár hőseink nem értik ,hogy nem Amerikában vannak ahol divat mindenért perelni.

Válaszok
    1. Egy térkép, egy iránytű, egy működőképes agy. Ennyi kell, hogy Észak helyett ne Délnek folytassák az utat.
      A Szlovák és Lengyel oldalt még a kezdőknek is nehéz összekeverni, felhőkben sem.

Törlés
  2. A kötezelően fizetendő belépési díjért kapott szolgáltatással elégedetlenek, így fogyasztóvédelmi kédésként már nem hülyeség a történet.

VálaszTörlés
  3. Aki egy ilyen helyen történt eltévedés miatt kártérítést akar, az nem csoda, hogy eltéved.

4. Kezdjük ott, hogy sötétedés után tilos a hegyen tartózkodni mindkét oldalon. Tehát ott sem lehettek volna, mert tudniuk kellett (már a táblák által jelzett időkből is), hogy nem tudják időben befejezni a túrát. Azaz félidőben vissza kellett volna fordulniuk.

5. Idióták! az sem tünt fel nekik, hogy idefele nem volt ott a turistaház? egész más az út mind a két oldalon. egyébként is nem du kell indulni a csúcsra. akkor már lefele kellene jönni. Mielőtt elindulnak valahova, tájékozódjanak.

VálaszTörlés
  6. Én sem tudok mást mondani, mint azt, hogy nem délután kell a csúcsra indulni. Ha nem tudnak tájékozódni, menjenek túravezetővel. Sok baleset és kellemetlenség okozója a felkészületlenség, tájékozódni nem tudás,felelőtlen döntéshozás. Perelni felesleges. Szerintem megint el vannak tévedve!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...