Gerlach, Wysoka, Babia Góra és Turbacz 1 nap alatt Hír

2016/07/17
Meg lehet mászni négy hegyvonulat legmagasabb csúcsát egyetlen nap alatt? Úgy tűnik, igen. Június 29-én legalábbis arra vállalkozott a Wartkie Kiyrpce legénysége, hogy egyetlen nap leforgása alatt megmássza a Tátra, a Pieninek, a Beszkidek és a Gorce legmagasabb csúcsát. „A terv az volt, hogy egy nap alatt megmásszuk ezt a négy csúcsot anélkül, hogy hullafáradtan érnénk a nap végére. Nem az volt a cél, hogy ezt a lehető leggyorsabban vigyük véghez, tisztán csak az egy napba szerettünk volna beleférni. Közben egy kicsit kerékpároztunk, egy kicsit hegyet másztunk, túráztunk és futottunk is. Reggel 4:00-kor indultunk Nowy Targból, és este 22::00-ra érkeztünk vissza. Közben megtettünk 51 km-t és legyőztünk 3400 méter szintkülönbséget” – tájékoztatnak.

Az útvonal:

Tátraszéplak – Sziléziai ház – aszfaltúton kerékpárral; 7 km, 670 m szint.
Sziléziai ház – Tatarka-út – Gerlachfalvi-csúcs – Batizfalvi-próba – Sziléziai ház; 9,5 km, 1055 m szint.
Sziléziai ház – Tátraszéplak – egy kis regenerálódás; 7 km süllyedés a kátyús úton :)
Tátraszéplak – Stranany – autóval.
Stranany – Wysoka – Stranany – hegyi futás; 6 km, 340 m szint
Stranany – Krowiarki-nyereg – autóval.
Krowiarki-nyereg – Babia Gora – Krowiarki-nyereg – hegyi futás; 9,3 km 716 m szint.
Krowiarki-nyereg – Kowaniec – autóval.
Kowaniec – Turbacz – Nowy Targ – hegyi futás; 12,3km, 600 m szint.