Vörös-torony-hágó / Priečne sedlo (2352 m) Hír

2014/08/06
Van egy túraútvonal a Magas-Tátrában, amely nagyon megfogott. Ez nem más, mint az átmenet a Vörös-torony-hágón, melynek a magassága 2352 méter. Ezen a hágón lehet átkelni a Kis-Tarpataki-völgyből a Nagy-Tarpataki-völgybe, és immár ellenkező irányban is. A túra átlagos kihívást jelent, 2013 nyaráig a Téry-menedékháztól egyirányú volt, mára azonban mindkét irányból járható. Az új láncok felszerelése előtt ha valaki a Hosszú-tavi menedékház felől akart átmenni a hágón, a szembejövők könnyen a szakadékba segíthették őt. Szóval, miután a Téry-menedékházban megittunk egy jó rumos teát, a sárga jelzésen (ha még bírunk) megérkezünk a Nagy-tó partjára. Innen kanyargós út vezet a völgybe, majd felfelé, a Pfinn-kilátóba. Aztán már csak meredek szerpentin felfelé, a hágóba. A meredek szakaszon óvatosan kell haladni, nehogy kimozdítsunk egy követ, mellyel az alattunk haladóknak beutalót biztosítunk a poprádi kórházba. Természetesen legyünk körültekintőek, és mindig figyeljük az előttünk kialakult helyzetet. Amennyiben gyerekeket is viszünk magunkkal, nekik javasolt a sisak használata is.

A gyerekek számára nagy élményt jelentenek a láncok, amelyek bőségesen megtalálhatók a sziklafal egyes szakaszain. Ezen a szakaszon ha lehet, ne küldözgessünk SMS-eket. Körülbelül 90 perccel azután, hogy elindultunk a Téry-menedékházból, élvezhetjük a Vörös-torony-hágóból nyíló szép kilátást. Mögöttünk látható a Kis-Tarpataki-völgy, előttünk pedig a Nagy-Tarpataki-völgy. A hágóból a Hosszú-tavi menedékházhoz vezető út egy kicsit nehezebb. Az ösvény továbbra is a sárga jelzésen vezet, és kb. 60 perc múlva érkezünk meg a Hosszú-tavi menedékházhoz. Azok, akik kellőképpen elfáradtak, akár a házban is megszállhatnak, így gyönyörű tátrai csúcsok alatt tölthetnek el egy éjszakát. Mindenkinek javaslom ezt a túrát. Azok számára, akik félnek tőle, lehetőség van hegyi vezetőt fogadni, akik szívesen átvezetnek minket a hágón, és még szívesebben elteszik az érte járó 240 €-t.